הצפון של הצפון: ביי אוף איילנדס ונורת'לנד ורגע לפני קייפ ריאנגה ..

יצא לי לבקר באזור הצפון של הצפון מספר פעמים.. (תקופה לא מבוטלת גם חייתי שם..)

יש שמדלגים עליו, מפאת חוסר זמן

ויש שמדלגים עליו מראשית כוונה

לכל מקום בניו זילנד – יש לאזור מה להציע..  אז נשאלת השאלה – האם לוותר או חובה ?  זה כבר עניין של טעם, זמן ווואלה – גם תקציב

משום שתמיד הכל מתחיל ונגמר ב: עניין של טעם, זמן ו- וואלה תקציב…

הפוסט המצורף יתן לכם מושג לקבלת החלטה איזה אזור לבחור (אם יש מגבלת זמן/תקציב וכדומה)

מה יש לעשות באוקלנד ? הרי כבר התארגנו על הכל ומאתגר למצוא כאן עבודה

חבל על הכסף, הזמן והאנרגיה, בואו נתחיל לזוז .. נמצא עבודה תוך כדי תנועה

אולי המשפט – משנה מקום, משנה מזל הפעם יפעל

זו שהתארחנו אצלה לפני  10 שנים והפכה להיות האמא הניו זילנדית שלנו, אירגנה לנו אירוח אצל חברה שלה בקריקרי

אז נסענו ..

צפונית לאוקלנד יש מספר מקומות עצירה, שלא לדבר על מקומות העצירה בדרך לקייפ ריאנגה

לפני שאתחיל לכתוב על מקומות אלו ואחרים, רק כדי לתת מושג על האזור – אני חייבת להדגיש:

הכל, אבל הכל ויותר מזה אפשר למצוא בכל מרכז מידע – שאמור להפוך להיות החבר הכי טוב שלכם בזמן שאתם מטיילים כדאי לקחת מהם חוברת של AA על האזור ואז זה בכלל פשוט ..

ולמרות שאני נגד האכלה בכפית, כמה וכמה ביקשו ממני לא אחת לכתוב כמה מילים, אז החלטתי שלא להתווכח, להעניק טעימה קטנה לדברים וכל היתר.. תוכלו לחקור בשטח..

בדרך לפנגריי (כן, WH מבטאים בפ ולא ב- וו) יש את מוזיאון העץ הקאורי
וכמובן גם תולעים זוהרות ׁ

בקריקרי – שמענו שיש בית קפה של ישראלי שמריץ אותו כמה שנים טובות "קפה ירושלים" – התאהבנו באוכל. מודה וכמובן שהוא נכנס לרשימת המקומות המומלצים לאכול  (אין לי מושג איך פיספסתי את המקום הזה בביקורי הקודם שלי, כי בדיעבר המקום פתוח למעלה מ- 10 שנים, אולי היה סגור כי עברתי ביום ראשון ?)

היות ולחלקנו היתה ויזת עבודה-תייר, קריקרי שימשה בית עבורנו מספר חודשים, אז חרשנו אותה ואת האזור, אבל נדמה שלא משנה מה עושים או מה עשינו – תמיד יש עוד מה לראות

גם ב- PAIHIA בילינו כמה שבועות טובים כשעבדנו תמורת לינה (כבר כתבתי שזה אחלה פתרון לחיסכון בכסף ?)
להבדיל מקריקרי, פאיהה ממוקמת על רצועת החוף ובעונה החמה (נובמבר עד אפריל) היא עמוסה באוירה צעירה, פאבים ומסעדות שפתוחים עד מאוחר.
למרות היותה עיירונת, לא חסרים מקומות להמליץ עליהם לצאת לבלות ו/או לשתות, החל מפאב קטנטן ועד למקומות מתויירים ביותר – בהם השיפיז שנחשב מקום מאוד פופולארי עם הופעות חיות ופיש & צ'יפס טובים (על כך היה ויכוח כי יש מקומות טובים יותר)
ד"א – אם אתם לבדכם ו/או ללא רכב, מאוד קל לעשות בוקינג לטיול מסודר לקייפ ריאנגה – שווה, העלות יכולה להיות מאוד משתלמת, היות ועוצרים בהיי-לייט ואף יכולים לחסוף בעלויות של הדלק (על החויות ברכב/ברגל/באוטובוס לקייפ ריאנגה בפוסט אחר).

בדרך ל- PAIHIA עצרנו ב- HARURU FALLS

ב- PAIHIA יש חצי שעה לנקודת התצפית – אי שם במעלה רחוב SCHOOL ROAD. לומר שהיה מרהיב כבעבר – יהיה שקר, כנראה משום שזו היתה תחילת העונה, עדיין לא גזמו את העצים, אז הנוף שראיתי בפעם הקודמת לא נגלה לעיננו

מה שטוב זה שבסוף ההליכונת יש ספסל ש"דורש" הפסקת קפה.

אחד ה- טרקים הנחשבים באזור הינו ה- Cape brett track נחשב מאתגר למדי בגלל העליות/הירידות וההליכה הארוכה לבקתה.

עוד יום במחוזות נורת'לנד – הפעם ביקור ב- NAGAWHA SPRING (אומרים נאפה ספרינגס)- מעיינות חמים והיות וביקרתי בכמה וכמה ברחבי ניו זילנד, היה משעשע… שילמנו 5$ כניסה על בריכות חצובות שכאלה והיו שניסו את מגוון הבריכות מ- 4 מעלות ועד 5- מעלות. החשוב ביותר זה לקחת חומר נגד זבובי חול (OMG כמה היו שם…) ועוד המלצה קטנה – מה שבטוח – אם יש בגד ים יקר לליבנו – עדיף לא לבוא איתו לכאן

 

עצירה ב- PAHI BEACH ו- KAURI MUSEUM איך היו חיים, מה עשו אז והיום בעץ, החציבה, משום שהגענו שעה לפני הסגירה, אמרו לנו שאפשר להשתמש בכרטיס גם יום למחרת אם לא נספיק (נחמד מצידם..)

 

LOOKOUT על WAIPOUA FOREST ול- TANE MAHUTA, הליכה קצרה ב- KAI IWI LAKES וב- OMAPERE נקודת עצירה ממש יפה על דיונה ענקית

ב- OPUA אפשר לקחת מעבורת עם הרכב לצד השני, ל – Russel (אבל אני חייבת לציין את הקפה באופוה – על המזח – אחד הטובים באזור). משתלם להעביר את הרכב במעבורת. תחנת דלק הראשונה, נקודת תצפית , FLAG STAFF, LONG BEACH, חוף קטן נחמד,

למי שמעוניין לעשות הליכה מקיפה ויפה באזור, יכול לקחת מ- PAIHIA את המעבורת של הנוסעים ומשם יש שילוט מסודר להליכה שהמשך שלה כ- 5 שעות (חזרה עם המעבורת של הרכבים – בדולר לנוסע)

אם מזדמן להיות במהלך יולי שווה לבקר ב- BIRDMAN FESTIVAL – משעשע, הגרסא הניו זילנדית ל- RED BULL FESTIVAL

ST PAUL ROCK – WHANGAROA HARBUR – למען האמת עשינו את ההליכה בכמה הזדמנויות שונות וכל פעם זה מרגיש יותר קל. טיפוס של 600 מ' במספר מועט של דקות מעניק נוף יפה וממצה של המקום (יש להודות שיש הליכות נוספות ארוכות יותר, אבל אני מאלו שטוענות שם אתה גר במקום שווה לעשות, אבל אם אתה מטייל כאשר זמן וכסף משחקים תפקיד נכבד – אם יש משהו שנותן את אותו המושג, אז אפשר לשחרר את האחר..)

אם כבר אתם באזור ,אין מצב לפספס ב- WAIPAPA את הגלידה הגדולה בנורת'לנד – שמעו לי, תיקחו את מנת הילדים. אומנם זו גלידה רגילה – טיפ טופ (אותה אפשר לקנות בכל סופר) … אבל הגודל .. אמאאאא אני בקושי סיימתי כדור ילדים אחד …

WAITANGI – זהו מקום עם היסטוריה עמוקה וחשובה לעם הניו זילנדי – בעיקר למאורים. כאן נחתמה מגילת העצמאות והשיתוף בין בריטים למאורים. הכפר לא פעיל כבעבר, אבל בהחלט ניתן להבין את ההיסטוריה של המדינה, כמו גם שהנופים שמשקיפים מהאזור יפיפיים.
בהזדמנות אחרת שהייתי במקום, זה היה ב- יום וואיטנגי אם מזדמן לכם בפברואר לבקר שם (8/2) שווה לחוות את הפסטיבל, המופעים וההפנינג הגדול שמתקיים באזור.

בדרך לקייפ ריאנגה
יש מפה שנקראית TOP OF THE NORTH, אם שכחתם לקחת אותה, הכי מומלץ בצומת ה- T שתגיעו אליה (אם אתם מגיעים מאזור קריקרי), רגע לפני הפנייה ימינה, עצרו ב- I-SITE וקחו עותק ממנה – היא תראה לכם בדיוק היכן לעצור.

החל מיער עבות וכלה בהיי -לייט של האזור: SAND BOARDING – לפני שנהנים מגלישת החולות, יש טרק חול מייגע וחוויתי מאוד. בפעם הראשונה שהייתי באזור, לצערי נאצלתי להיות על תקן צלמת בלבד (עקב חום), אבל בפעם השנייה לא פספסתי ו.. מה שנקרא … אכלתי הרבה חול 🙂

הקייפ אחד המקום העוצמתיים של ניו זילנד, לדעתי.
כשהגענו אליו בפעם הראשונה ב- 2012 הייתי בהלם איזה שינוי עבר על המקום. מסודר, שביל…

המלצה נוספת – אם עליתם דרך צד אחד ולא השארתם משהו מאחור, שווה לחזור דרך קאיטיה ולחוות את הצד השני של החלק הצפוני של הצפוני.

אני יכולה לכתוב ולכתוב ולכתוב רבות.. אבל –

אם אתם באמת רוצים להקשיב לי.. וכמו שהתחלתי, גם אסיים:
עזבו אתכם משטויות 
מה אני כותבת לכם, כנסו ל- I-SITE, תקחו חוברת של AA שמתעדכנת כל הזמן
תשאלו את האנשים הנפלאים שיושבים מה מה יש למקום להציע 
תשאלו את האנשים המקומיים ואף מטיילים אחרים
ואז תהיה לכם אחלה חוויה שבעולם !!

(באמת, רק ככה מתגלים מקומות נפלאים)