המזל התהפך ביום השלישי בטרק המילפורד היפה (והיקר) בעולם – פוסט 4 בסדרה

עומר מזרחי במסעו בטרק המילפורד

מוציא לכולנו את העיניים ונותן לנו חשק לשוב או להגיע

והיום.. ביום שלישי

נגמר להם המזל מצד אחד, אבל נעטפו בעוד חויות מצד שני

והטיפים.. כמובן שלא נגמרים, גם תוך כדי …

 מאת: עומר מזרחי

 

בשלב מסוים נגמר לך המזל.
בשבילנו זה היה היום השלישי. ישר כשקמנו ידענו שמזג האוויר השתנה קיצונית וענן עצום התיישב על העמק – לא ראינו את השביל היוצא מהבקתה.
התעטפנו היטב, לבשנו כמה שכבות, הכנסנו את החפצים היקרים לתוך שקים עמידים למים, ויצאנו אל הדרך.

שוב היינו צריכים לעשות את העליה למקינון, והפעם עם התיק וכל הציוד של 4 הימים העליה לא הייתה פשוטה.
הגשם שהתחיל לרדת והרוח החזקה שכמעט העיפה אותנו הקשו על הטיפוס עוד יותר.

כשהגענו שוב לפסגה של מקינון ראינו שכל העמק מתחתינו מכוסה עננים וכבר היינו רטובים כהוגן.
נכנסנו לשלטר להתייבש, והתפנקנו עם כוס תה חם (יש גז גם בשלטר!) וניסינו לייבש את עצמנו במגבת (שהייתה גם לחה, כי התיק גם נרטב).
בשלב מסוים היינו כל הישראלים בשלטר וחיכינו שמזג האוויר ישתפר, אבל הוא רק הלך ונהיה גרוע, וכעבור כמעט שעה של המתנה הבנו שהמצב לא ישתפר.

אז יצאנו אל הגשם והרוח. רוח כל כך חזקה שחייבים לחפות על העיניים בשביל לראות את המשך הדרך, וגשם כל כך חזק שאתה מרגיש כמו מקלחת.

התחלנו את הירידה לצד השני של הפאס ולהמשך הטרק, מתפתלים במורד ההרים. העננים הכבדים כיסו את העמק והבנו במזל שטוב שטיפסנו כבר אתמול רק כדי לראות את הנוף ממקינון פאס – כל מי שטיפס היום לא ראה כלום, פשוט כלום – העננים כיסו את כל העמק ממול בלי שאפשר היה לראות אפילו את הפסגות הגבוהות של ההרים ממול. פשוט גוש לבן של עננים.

ככל שירדנו מזג האוויר רק נהיה יותר גרוע – העננים כבר כיסו את כל העמק, ועכשיו התחיל גם ברד שנפל עלינו כמו ממטרים של אבנים קטנות.
היינו רטובים לגמרי – התיקים היו רטובים, הבגדים נצמדו לגוף, אפילו כובע הצמר נהפך לגבשושית רטובה.
כדי להוסיף על הכל התחילו פתאום רעמים ממש מקרוב, מתוך הענן שבו אנחנו עצמנו הולכים, והרוח סערה.

וכשאתה כל כך רטוב, ואומלל, ומוקף בגשם ורעמים וברד, אתה מבין שיותר נמוך מזה לא תגיע… ואתה מתחיל להנות.

התמכרנו לסופה הזאת שסערה סביבנו, ואז הבחנו בתופעת טבע מדהימה – כל ההר היה מפלים. אלפי מפלים.

כל הארץ מפלים מפלים… התמונה שהרגה לי את המצלמה 🙁

כל כך הרבה מפלים זרמו בגשם השוטף שזה היה נראה כאילו להר עצמו יש ורידים כסופים ומפותלים. היו מפלים גדולים ומפלים קטנים, וכאלו שזרמו במקומות כל כך גבוהים לאורך ההר, שהרוח פשוט העיפה אותם בשלב מסויים והם פשוט נעלמו באמצע האוויר. הקירות לידנו היו מפלים, השביל מתחתינו הפך למפל, ואנחנו עצמנו היינו כל כך רטובים שכבר הרגשתי חלק מהמפלים.

נעצרנו במקום, מסתכלים על כמות מפלים שלא ראינו כמותם בחיים, והתחלנו אני וטל לצחוק.
אנשים מהצד היו חושבים שזה צחוק משוגע, כי לא היה שום דבר מצחיק בסיטואציה, אבל פשוט נכנסנו לזה – זה היה אנחנו והטבע במלוא הדרו במחול ממכר של רעש ומים וצחוק. וסוף סוף הבנתי שמה שכולם אומרים זה לא איזה משפט ניחומים – מילפורד באמת הכי יפה בגשם.

אחרי הרגע המכונן הזה, שהיה אולי השיא של הטרק מבחינתנו (כן כן, דווקא בגשם!), הברד הפסיק בהדרגה, הרוח נהייתה חלשה יותר, ואנחנו הגענו לתחתית העמק, עוקפים בדרך את מטיילי הסיור המודרך ויורדים בגרמי מדרגות לא נגמרים לצד מפל גדול.

כשהגענו לבקתה של הסיור המודרך הגשם כמעט פסק, ואנחנו עצרנו בשלטר ליד.
כל הישראלים חיכו לנו שם, וישבנו איתם לתה חם חם (תה לפעמים ממש לא מוערך מספיק!!!)
וניסינו להתייבש (נסו אתם להתייבש כשהמגבת יותר רטובה מכם כי כל התיק הוא גוש מים גדול).
סחטנו את הבגדים כמה שאפשר, ובסוף כשאנחנו רק רטובים וכבר לא מטפטפים, המשכנו הלאה.

מכאן יש פיצול למסלול צידי של שעה וחצי אל מפלי סאת'רלנד. המפל הענק הזה הוא המפל החמישי הכי גבוה בעולם, ואמנם ראינו מספיק מפלים לתקופת חיים שלמה, אבל הגשם כבר נהיה טפטוף ואנחנו כבר נרטבנו, אז מי אנחנו שנפספס את המפלים הכי גבוהים בעולם?

כשהגענו למפל, ומכיוון שלא היה לנו כבר מה להפסיד, עשינו את מה שהמליץ לנו השומר של ה-doc וירדנו מנקדות התצפית אל תוך הנחל.

תנו כבוד למקום החמישי בעולם

הלכנו ממש עד הבסיס של המפל. כשהגענו לקיר האבן, כיסינו את העיניים והתחלנו ללכת אחורה בזהירות, הולכים ממש אל מתחת לזרם של המפל, לרווח הזה שנוצר בין המים לבין הקיר.
כשכבר לא יכולנו לשמוע כלום חוץ מהמים הזורמים מעלינו הרמנו מבט למעלה – היינו בתוך המפל, או מתחתיו, ובחיים לא ראיתי כל כך הרבה מים זורמים מעליי, ברעש מתמיד ובכוח שמבהיר את העוצמה של הטבע – התמונה הזאת נצרבה לי בראש וכנראה שתישאר שם עוד הרבה הרבה שנים…

 

הטיפים המרכזיים:

  • קחו כמה סטים של בגדים
  • תמיד קחו איתכם שקיות/שקים עמידים למים – ועדיף שקית זבל מאשר כלום – זה עלול להיות קריטי (והמצלמה ההרוסה שלי תעיד על כך)

מילה מליאת

  • יודעים שעומד לרדת גשם ?!   – תכניסו את החפצים היקרים לשקית ואל תתעצלו להשתמש גם בכיסוי של התיק !
  • פתרון נפלא הוא מעיל הגשם – הפונצ'ו… תלבשו אותו מעל התיק שלכם. אותי (ואת הציוד שלי) זה הציל ולא אחת .. כי כשיש גשם מטורף, גם כיסוי התיק לא כל כך עוזר…
  • זוכרים את הכובע עם המצחייה שהומלץ לקחת ברשימת הציוד המומלצת לטרק ?  – הוא לא רק להגן על העיניים מהשמש !   הוא גם להגן על העיניים מהגשם !!!
    רוצים לדעת מה לקחת לטרק ?  רשימת ציוד מומלצת תמצאו כאן

 

כבר ברור לכם שיש למה לצפות בפוסט הבא, נכון ?!