בדרך לניו זילנד עוצרים ב… הונג קונג

בפעם האחרונה שטסתי לניו זילנד עשינו עצירה בהונג קונג

אם ישנה האפשרות, וואלה – שווה

לא יקר בטירוף ואפשר להפיק הרבה במעט זמן

אז ... אל תשאלו אותי למה .. אבל היתה לי מוזה שונה ... ולכן יצא לי פוסט דווקא על עצירה בדרך לניו זילנד ... ולהמליץ על משהו בדרך לכאן 🙂

פעם.... כדי להגיע לניו זילנד כל טיסה עברה באוסטרליה

לא היתה טיסה ישירה מהמזרח לכאן

ב- 2004 טסתי לבנקוק, שעתיים וחצי המתנה, טיסה לסידני, קונקשיין של עוד שעה וחצי וטיסה לאוקלנד - טירוף

לא ייאמן כמה ישנתי ... בטיסות ... נמרחתי על ספסלים - כאילו מעולם לא ישנתי ...

עם הזמן.. וואלה ... 2013 - התקדמו .. אפילו משך הטיסות התקצר  🙂

אז... הפעם .. בדרך לניו זילנד ... עצרנו בהונג קונג (הודות לבעלי, היה רעיון מצויין להישאר כמה ימים)

כשנחתנו, היינו בהלם בשנייה הראשונה

הכל כל כך מסודר ומאורגן - לא ציפיתי לזה. מודה ..

בנוסף - נדהמנו לראות איך שכולם הולכים עם הראש בנייד, אייפד או מה שזה לא יהיה

לא מסתכלים לאן הם הולכים ו... איך לעז....  הם לא נתקלים אחד בשני .. הזוי

כמה דקות אחרי זה אחי הבריק במשפט שפרסם בפייסבוק וקיבל מאות לייקים

(סורי, אבל מפאת זכויות יוצרים שלו לא אפרסם  🙂 )

שאלו אותנו אם אנחנו רוצים חדר עם חלון - ברור ! רק ששכחו לציין שחלון החדר לא משקיף לשום מקום :)

שאלו אותנו אם אנחנו רוצים חדר עם חלון - ברור !
רק ששכחו לציין שחלון החדר לא משקיף לשום מקום 🙂

הזמנו לנו "מלון" במרכז רחוב נתן, רחוק מאזור ה"הסוהו" שמאופיין יותר כמקום בילוי וגם פחות נקי ...

כל מקום נקרא מלון, אני לא הייתי אומרת אפילו הוסטל או אכסנייה - רק מקום להניח בו את הראש

מבחינתנו - סבבה, לא צריך יותר מזה

משום שהגענו לזמן קצר, התארגנו על לינה בארץ, בהוסטל - כדי להוזיל עלויות (ודרך האתר אגודה - מומלץ בחום להזמנת מלונות בכל העולם, רק צריך לקחת בחשבון שיש גם תשלום עמלה)

בקיצור, כשהגענו להוסטל היה משעשע ביותר ...

גילינו שהבניין שמשמש את ההוסטל (USA), משמש לעוד הוסטלים, שהחדרים פרוסים על קומות שונות

ובין לבין יש גם בתי עסק ותעשייה - כמו חייט, מכבסה ועוד

מעלית אחת מורידה בשעות מסויימות במספרים זוגיים

המעלית שאילצה אותנו לנוע גם ברגל בין הקומות

האחרת מפסיקה לעבוד אחרי שעה מסויימת ועוצרת רק במספרים האי-זוגיים

בניגוד לניו זילנד, בהונג קונג - רק תבחר את הווי-פיי שאתה רוצה להתחבר אליו - פשוט נגיש ברמות...

(והרי אם הגעתם עד לפוסט הזה כבר קראתם על התקשורת והאינטרנט בניו זילנד)

וואי, זה פשוט לא ייאמן - כל כך מסודר

אמרו לנו שהונג קונג לא משהו, לא מבינה על מה דיברו - לנו היתה באמת חוויה אחרת

אין מצב ללכת לאיבוד, רק אם באמת ננסה ונתאמץ

לכן החלטנו לחקור את העיר כמה שרק ניתן ובהתחשב במזג האויר שקיבלנו  (גשם.. גשם.. ושוב גשם)

הרבה תוכניות שרצינו, השתנו ...

כך מצאנו את עצמנו במקום יום שלם בדיסני לנד - ישנים כי היה גשם זלעפות ...  (אומרים שהוא מעולה.. גדול .. ולא צריך לחכות בתור..)

מצאנו את עצמנו עולים לפיק, אבל סגרו את העלייה למגדל שמשקיף על כל הונג קונג

מצאנו את עצמנו חולמים על מופע האורות שנערך מידי ערב מפסגת ההר - אומרים שזה אחד הדברים היפים

ובמקום להנות ממופע אורות ונקודת תצפית על כל הונג קונג, הטבענו את "יגנוננו" במסעדה של פורסט גאמפ (בהחלט שווה !!!  )

גשם באויר, מתפללים שעד שנגיע ל"פיק" יפסק

ה"נוף" בפיסגה - גשם מכל עבר

משפטי מפתח מהסרט - חוויה

מסעדת באבה גנוש - פורסט גאמפ

באחד הימים (טוב... אז מה שהיינו רק שלושה ימים..) החלטנו לתפוס מעבורת למקאו – בירת הקזינו של האזור

איזה מעתיקנים - אחד לאחד סקיי טאוור של אוקלנד, ניו זילנד
(וכן, גם כאן אפשר לעשות בנג'י)

הכניסה לקזינו

שאטל ישירות לאחד הקזינו במקאו

(כן.. לא טעיתם ... הם העתיקו אחד לאחד את הסקיי טאוור של אוקלנד)

י

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור

ש הרבה שאטלים שלוקחים לאזור הקזינויים – אחלה טרמפ להלוך-חזור ללא תשלום

מודה, חטפנו הלם - ולא טוב במיוחד .... הלם תרבות

הם שונים כל כך מההונג-קונגים ...  יריקות, צעקות, רעש ו.. לא מדברים מילה באנגלית

וכך מצאנו את עצמנו מתברברים בדרך לגן הפנדות ואיך שהגענו התבשרנו שהגענו בדיוק בזמן... לסגירה ...

לכן מומלץ לקחת מפה של מקאו מההוסטל או מה- information center ממש בהגעה (כולל מספרי האוטובוסים שמגיעים למקום) ממש ולזכור שהגן נסגר ב- 5 !

בערב,

כיאה למטיילים ישראלים יצאנו לחקור את חיי הלילה של הונג קונג

והאזור המומלץ הוא אזור הסוהו

מסעדות, בארים ועוד, אנחנו מלבד להסתובב באזור נהננו מכל רגע בהארד רוק קפה - הופעות חיות וקאברים בהחלט מעולים !

הופעה חיה בהארד רוק קפה

שמענו מחבר'ה שהיו בהונג קונג שהם לא נהנו ממנה, אח"כ הסתבר שהם בחרו לישון באזור הסוהו - ונראה לי שזה מה שעושה את ההבדל, כי האזור רועש, זבל ברחובות - פשוט הונג קונג אחרת ...

אנחנו ישנו ברחוב נתן מספר 300 ומשהו ...

רגע לפני שעזבנו ...

בגן החיות יש עוד חיות 🙂

תמנונים בכל מיני גדלים

ביום האחרון שלנו בהונג קונג, החלטנו "להרוג" את שעות ההמתנה לטיסה" בביקור ב Ocean Park

מלבד העובדה שהוא מציע חוויה של גן חיות שאנחנו קצת מכירים מהארץ,

ה-אטרקציה כאן היא הפנדות. התלהבנו כמו ילדים קטנים מכל סוג של פנדה – הם כאלה חמודים !!!

לא הפסקנו להתבונן עליהם - וואיי... לו רק יכולתי להחזיק אחד מהם... הם נראים כאלה "פלפי"

המלצה חשובה ביותר

אם הטיסה נערכת בשעה מאוחרת של היום ויש לכם check out מוקדם מההוסטל, במקום לשלם סכום נוסף לשמירת חפצים או על check out מאוחר, ישנה אפשרות לקחת את הדברים שלכם ולעשות check in בתחנת הרכבת שמגיעה לשדה התעופה.

אנחנו השארנו על עצמנו את התיקים הקטנים להסתובב איתם כל היום.

מדהים היה לגלות שמתחת להונג קונג – עיר תחתית ענקית

המלצה נוספת - רוצים לקנות מצלמה בדרך לניו זילנד ?  אתם יכולים לסמוך שתמצאו אחת טובה, זולה יותר מאשר בישראל ועם אחריות בחנות שנקראת Fortress, אני רכשתי מצלמת וידאו בסניף ב- Cernavon plaza קומה ראשונה - חפשו את הלוגו הכתום  (ואין על גלי חברתי היקרה על ההמלצה לפני שטסתי)

היינו בסה"כ שלושה לילות

אולי צריך עוד קצת, אבל בהחלט גם 3 ימים להתחלה רכה בניו זילנד מספיקים אם מנצלים כל רגע

וכמובן אם יש מזג אויר טוב, בהחלט ממצה ונשאר טעם של עוד

תאמינו לי.. שלמרות מזג האויר שתפס אותנו, כל כך נהננו מהונג קונג שאנחנו מחכים לביקור הבא 🙂

עצרתם במקום אחר למספר ימים לפני ההגעה לניו זילנד ?

אשמח שתשלחו אלי ותכתבו כדי לשתף אחרים - כמובן שקרדיט יינתן לכותב/ת

**  דרך אגב, יש את האירוח של שובה ישראל - שמבקשים מינימום של שבוע אצלם....  תמורת לינה ואוכל - אתם נדרשים להשתתף ב- 4 שעות לימוד תורה.

רק צריך לקחת בחשבון שאם אתם לא "בגיל המתאים עבורם" - הם לא יאשרו לכם את הלינה.
לפחות בפניי הם סגרו את הדלתות כי אני "זקנה מידי לתוכנית שלהם" - באופן אישי לא הבנתי (ומודה, גם נפגעתי) אם הם פונים ומפרסמים שהם למען מטיילים, איך הם מגדירים מיהו מטייל / תרמילאים ... פניתי אליהם שיתקנו את הפרסום שלהם - כדי למנוע עוגמות נפש עתידיות למטיילים אחרים

תגובה אחת

1. דור אשכנזי ב- 10 בנובמבר 2014 בשעה 19:56

לגביי הוסטלים מומלצים בהונג קונג: אני ממליץ מניסיון אישי שלי לשהות בYesinn@ceusway bay כיוון ששם יש אווירה ממש טובה, חדרים גדולים ומרווחים (כידוע החדרים בהונג קונג הם בגודל מטר על במבה!!), לוקר חשמלי אישי לכל אחד, מטבחון מאובזר, כורסת מסאז׳ בחינם, מיקום במרכז!! בלב האי עצמו! בקיצור – מומלץ מומלץ מומלץ!!!