איך העלאת מחירי הטרקים משפיעים על תקציב הטיול

למרות שנראה שיש הרבה מטיילים ברחבי המדינה, המטיילים מהעולם מהווים רק 60%.
אחרי שנים שדיברו על מחירי תיירים ומחירי מקומיים בטרקים השונים, הועלו המחירים.
איך זה עתיד להשפיע על הטיול שלכם? האם בכלל ? אילו טרקים נכללים בזה ? ואחרי הכל – מה הבשורות הטובות ?
הצעד הראשון של השינוי הוא בטרקים של הגרייט ווקס. GREAT WALKS או בתרגום חופשי ההליכות הנפלאות כוללות רשימה של 9 טרקים (עם לינה בשטח – בבקתה או באוהל) ונחשבות לכאורה מהיפות במדינה.

ב- 2004 מחיר לבקתה עמד על 35$ מקומי ומאז רק עלה.. בביקורי השני החלו להשמע הקולות להפרדת המחירים בין התיירים למקומיים. הקולות מומשו – לקראת עונת 2018/19 הועלו המחירים למטיילים המגיעים לניו זילנד ישלמו יותר מאשר המקומיים עבור בקתות ואתרי הקמפינג ב- 4 טרקים מתוך ה- 9 שנכללים ברשימת ה- GREAT WALKS הפופופלארים ביותר: מילפורד, רוטברן, קפלר ואייבל טזמן.
בתכל'ס – המחירים החל מעונת 2018-9 יהיו 140$ למילפורד (סך של 420$ לפני הסירה שחייבים לקחת), רוטברן וקפלר 130$ ואייבל טזמן 75$. המחיר לילדים כמובן שונה.

מה מיוחד בטרקים הללו ?
לטענת הניו זילנדים, המיוחד ביותר הוא שהם עוברים דרך נוף ייחודי מרהיב ולכן הפכו להיות "מגנט" למטיילים.

האם זה נכון שהטרקים של הגרייט ווקס יש בהם הנוף הכי מיוחד ומרשים ?
לדעתי האישית כן ולא.
גילוי נאות – לא עשיתי את כל הגרייט ווקס, אבל ממה שראיתי (וראיתי הרבה) וממה ששמעתי ממטיילים (ושמעתי המון), יש לא מעט טרקים שאינם נופלים ביופי ובמיוחדות שלהם (ראו תמונת הנושא 🙂 )

מלבד המחיר.. מה החסרון בטרקים האלו ?
אם בחרתם לעשות בוקינג מראש, אתם צריכים לתכנן את הטיול סביב התאריכים הללו או לחילופין ללכת/לחזור על עקבותיכם, זאת כמובן מבלי להתייחס לעניין שבו אתם נתונים ב"ידי שמיים" לעניין מזג האויר.

אז למה מעלים את המחירים ?
תחזיקו חזק – אתם הולכים להיות מופתעים.. תחזוקת בקתות בכל אחד מהגרייט ווקס מגיעה לעד $ 3.8 מיליון דולר מדי שנה. תרימו את הלסת.. כן, מטורף – דבר שהביא כמובן לגרעון. לכן שני דברים הובילו את המהלך: כיסוי הוצאות ותחזוקה, והקולות מהשטח של המקומיים – אשר התלוננו שהם צריכים לשלם באופן שווה לתיירים והרי שהמטרה של הממשל לעודד תיירות פנים – תחת הכותרת "תמחור הוגן עבור המקומיים"

האם יעלו את המחירים בעתיד ביתר הגרייט ווקס או בטרקים הרגילים ?
בגדול התשובה היא כן, אבל נכון להיום, אין תשובה חד משמעית לעניין, הכל תלוי בתקופת הניסיון. ה- DOC (רשות הטבע והגנים של ניו זילנד) צופים התאוששות של כמעט 3 מיליון דולר, ואם זו תתתקיים, משמע יהיו עליות מחירים נוספות.

בשורה התחתונה – האם לוותר בגלל העלות ?
למרות המחירים מרקיעי השחקים הללו אני האחרונה שאומרת לאנשים "לוותר", להיפך – אני אומרת, אם יש זמן, תקציב וזה חלום – לכו על זה !
פשוט קחו בחשבון שעלות הטיול לניו זילנד תהיה גבוהה יותר ממה שעד כה פורסם.

אז מה הבשורה הטובה ?
מלבד שהבשורה הטובה הראשונה היתה שיש נופים נהדרים, בחינם או בטרקים מוזלים יותר – השנה גם תושק מערכת הזמנות חדשה, שתאפשר לנהל את ההזמנות, לקבל מידע בטיחותי מראש ולפני מועד ההגעה – דבר שמאוד תורם לעניין בטיחות בטרקים, כפי שפורסם בפוסט הזה.

האם אפשר גם אחרת ?
בוודאי !  אפשר שלא לתכנן מראש, שלא להיות בלחץ מראש על העניין. תמיד יש ביטולים ואולי בשטח תגלו באמת שיש אתרים יפים 😉

 

להרשמה מראש להליכות הגרייט ווקס  ליחצו כאן , לא מצאתם מקום ?  הרשמו לאתרים המתריעים ישירות למייל כאן – תחת מרכזי מידע

רוצים עזרה בתכנון הטיול ?  בבחינת התקציב הנכון לכם ?   לתיאום פגישה ליחצו כאן (און ליין או פנים אל פנים)