ביטוח נסיעות לחו"ל – מה חשוב לדעת על התנהלות בביטוח

כתבת אורח 🙂

בהמשך לכתבה הראשונה שלי של איך בוחרים חברת ביטוח לקראת הטיול, החלטתי לפנות לטל, סוכן הביטוח שליווה אותי בטיולי האחרון לדרום אמריקה כדי להעניק לכם מילה מקצועית (ואישית ממנו) ולעשות סדר בהתנהלות בביטוח, למשל – מה לעשות אם איבדה חברת התעופה את המוצ'ילה/מזוודה ועל האותיות הקטנות שבפוליסות.

אני אוהבת להכניס כתבות אורח באתר, פשוט כי ככה אני יכולה לתת לכם ערך נוסף – וואלה, לא הכל צריך להיות שלי
אז הנה כמה מילים מקצועיות עם נימה אישית של טל על ביטוח מטיילים לקראת הנסיעה לחו"לכמה מילים על טל – טל ארז עובד בחברת safe4you מזה כמה שנים ומומחה לענייני ביטוח מטיילים

 

**הארכת ביטוח**
רלוונטי יותר לתרמילאים שנוסעים לתקופה לא מוגבלת. כמעט כל חברות הביטוח מבטיחות הארכה של הפוליסה עד שנה למעט פספורטכארד שמבטיחה הארכה עד 180 ימים ולאחר מכן שוקלת הארכה בהתאם לתביעות וכו'. ישנם 2 מקרים שיכולה חברת הביטוח לסרב להארכה שלכם:
א. שכחתם להאריך ואז יש נתק.
ב. היה אירוע רפואי סמוך לסיום תקופת הביטוח שלכם, יכולה חברת הביטוח להטיס אתכם לארץ ולא לאשר הארכה.
 
**קיצור ביטוח**
אם חזרתם מוקדם יותר תקבלו את כל ההפרש אך רק אם אין תביעות בפוליסה בכלל. קחו בחשבון, אם יש לכם תביעה של 200 שקלים נניח על ייעוץ רפואי, אולי שווה לחכות עם הגשת התביעה כדי לראות מתי תחזרו – אולי ההפרש עבור הקיצור יהיה גבוה יותר מהתביעה. במרבית חברות הביטוח זה זיכוי לאשראי, במגדל זה בצ'ק הביתה.
 
 
**איחור מזוודה ע"י חברת תעופה**
יש להביא באותו הרגע אישור של חברת התעופה שמאשרת את עניין האיחור. אם לא תביאו את האישור הזה לא תקבלו שקל!
מלבד פספורטכארד שמטעינה ב-150 דולר את הכרטיס הנטען, כל החברות האחרות ידרשו מכם להביא קבלות של הפריטים שקניתם בזמן שהמזוודה מאחרת. "שילמתי במזומן ולא קיבלתי חשבונית" לא יתפוס.
 
**אבדה או נזק למזוודה בזמן טיסה**
אתחיל מהסוף – חובה להביא אישור פיצוי או אי פיצוי מחברת התעופה שלכם. הביטוח ישלם לכם עבור האבדה / נזק אם לא קיבלתם פיצוי מחברת התעופה או שישלם את ההפרש בין סכום הכיסוי בפוליסה לבין הפיצוי שקיבלתם מחברת התעופה.
 
יש לדרוש במקרה כזה בשדה התעופה אישורים ופרטים מלאים מחברת התעופה ליצירת קשר, מעקב אחרי המזוודה, מיילים ועוד.
 
 
***איתור וחילוץ***
למי שיש בביטוח שלו סכום כיסוי של 200,000$ דולר ומעלה באיתור וחילוץ זה מספיק! גם אם ראיתם סכומים גבוהים יותר, זה טריק שיווקי חכם כי לא מגיעים לזה. היום חברות החילוץ המובילות הן חיליק מגנוס ו-669 של הראל. בקופת החולים זו חברה בשם סיטל בינלאומי.
 
 
***תקשורת**
שיחות – ממליץ תמיד להיות עם סים בינלאומי / מקומי בזמן הטיול. למה? כדי שבעת מצוקה תוכלו להתקשר למוקדי החירום של חברות הביטוח ולא לחפש מאיפה להתקשר, בטח מבוטחי פספורטכארד הנפלאה כוון שצריך להתקשר אליהם להטענת הכרטיס [שיחות חינם זה מסקייפ או טלפון נייח בלבד].
 
סקייפ – למי שעושה פספורטכארד ממליץ להוריד סקייפ כבר בארץ – דגש על בארץ.
 
**מכשיר לוויני**
ממליץ בהחלט אבל לא חובה! אם יש לכם מותרות כלכליות להשכיר את המכשיר אז מעולה, אם קשה לכם לשלם, הכל בסדר! אתם וההורים יכולים לישון בלילה גם בלי זה, לפחות לדעתי בנושא! אפשר לצאת לטרקים 'המסוכנים' עם אנשים שכן יש להם את המכשיר ולתאם זאת איתם [הרי רוב הטיול לא צריך את זה]. לשיקולכם!
 
***פספורטכארד***
הוזכרו בנושא התקשורת, יש לשים לב שלא מכל מדינה יש שיחת חינם! לכן מומלץ להוריד סקייפ. כמעט בכל יום אנחנו מדברים עם פספורטכארד ומבקשים להטעין את הכרטיס הנטען עבור מבוטחינו בחו"ל בזמן שהם זמינים לנו בוואצאפ [יתרון נפלא שיש סוכן אגב שם].
 
הגשת תביעות רפואיות
מלבד פספורטכארד, בכל חברת ביטוח שתעשו, אם הלכתם לרופא (לא מדבר על אשפוז) אתם צריכים לשלם. חשוב לדעת עניין מאוד קריטי. בהמון מקרים חברת הביטוח לא מסתפקת בחשבונית ובפתק הקטן הזה עם 2 מילים שקיבלתם מהרופא. חברות הביטוח רוצות דוח רפואי (במונח מקצועי קוראים לזה דיאגנוזה רפואית). תבקשוווווו מהרופא פירוט על הטיפול, למה התקבלתם אצלו, איזה טיפול העניק ועוד (3-4 משפטים יפים). אחרת איך חברת הביטוח יודעת אם עשיתם בדיקת דם בגלל סחרחורות ולא בגלל סמים למשל – שלא מכוסה.
 
בהמון מקרים אני מתערב וממשיך בזה כל הזמן בתביעות ומשוחח עם מנהלי תביעות שיאשרו תביעות למרות שהמבוטח לא הביא דוח רפואי ומסביר להם שאין ללקוח כעת מאיפה להביא את הדוח הרפואי וכדומה.
 
במקרה של תאונה עם כלי רכב – אם קיבלתם טיפול רפואי לאחר תאונה, חברת הביטוח במקרים מסויימים תבקש אישור משטרה לתאונה או פינוי אמבולנס – אם וכאשר פינו אתכם, תקפידו לקחת מסמכים כאלו.
 
***הגשת תביעות ציוד***
אם אבד או נגנב פריט כלשהו, חייב חייב חייב אישור משטרה! בלי זה לא תקבלו שקל. ממליץ להכין רשימה של פריטים לפני הנסיעה ולשמור בבית אם יש חשבוניות קניה ו/או אישורי אחריות של הפריטים כדי לקבל החזר מתאים.
 
שימו לב – חברות הביטוח מורידות בלאי (ירידת ערך) של הפריט שאבד/ נגנב ובמרבית המקרים מורידות יותר במידה ואין חשבונית כי זה אומר שזה ממש לא חדש אם אין חשבונית. מגדל מורידה עד 35% בלאי. פניקס – מורידה עד 80%. פספורטכארד – מורידה עד 65%. הראל – מורידה עד 35%.
 
 
***שירות, סוכן ביטוח ומה שאני מייצג***
כסוכן ביטוח שחי את עולם ביטוח הנסיעות באופן יומי, מכיר את כל החברות, הכיסויים, ההבדלים ואנשי הצוות הבכירים בחברות הביטוח אני רוצה שתקראו ותרוויחו משהו.
 
בביטוח נסיעות שווה לסגור דרך סוכנות / סוכן ביטוח. נקודה. המחיר לעולם לא יהיה יקר יותר אצל הסוכן, אתם תרוויחו סוכן שימליץ ויסייע לכם בזמן הטיול ובעת בעיה עם תביעה ובמקרה של סוכנות Safe4You גם צ'אט עם רופא ישראלי ועוד דברים נפלאים. נוח שיש סוכן נסיעות לשינויים? נוח! חשוב ללכת למשפט עם עו"ד? חשוב! אז גם מול חברת ביטוח חשוב סוכן חזק שיסייע בעת הצורך.
 
שקיפות – המון פעמים אומרים לי לקוחות שמתעניינים בביטוח, אתה בטוח? לא אמרו לי את זה שדיברתי עם החברה עצמה. סוכן טוב יהיה הכי שקוף אתכם ויציג לכם את האופציות העומדות בפניו עם כל התנאים שלהם מבלי לפחד ואתם תוכלו לבחור מה מתאים לכם.
 
אקסטרה – סוכן מהווה אקסטרה עבורכם! הוא בצד שלכם ויעשה הכל כדי שתהיו מרוצים ותקבלו את התביעה או שיאשרו לכם את ההארכה של הפוליסה. הסוכן לא "בא" על חשבון שירות אחר כלשהו שחברת הביטוח נותנת.
 
בצורה כנה אומר שאני מטפל בהמון תביעות, המון פעמים דואג שלקוח יקבל גם שגבולי אם מגיע לו, או שמקשים קצת על הלקוח עם מסמכים נוספים ואני מתערב שישלמו בלי להקשות. יש המון סוכנים טובים ואני בטוח שמי שמתעסק בעולם ביטוח נסיעות יודע לגשת למי שצריך ולדאוג ללקוח שלו עד כמה שאפשר.

מילה מליאת  
***אפליקציה לעת חירום***
האפליקציה של Safe4You לעת חירום – חובה להוריד לטיול. הקשבתי לטל והורדתי מראש, ככה יכולתי אפילו להאריך את הביטוח שלי בשנייה ומשום שהייתי בדרום אמריקה והאינטרנט היה לא משהו במיוחד, הודעתי מראש לטל על העניין והוא אמר לי, אם לא תצליחי – תאשרי לי ואני אעשה זאת במקומך.
דרך אגב, האפליקציה מספקת פתרונות גם לעת מצוקה בטיול, הכי אהבתי שהיא פועלת בלי אינטרנט במציאת רופאים, שולחת את המיקום שלי, שירותי חירום גם בלי אינטרנט !!
שלא לדבר על צ'אט עם רופא מקצועי 24/7 לאורך כל הטיול – שירות אדירררר שמסופק רק ללקוחות שרכשו את הביטוח דרך הסוכנות Safe4You. אם אתם רוצים הצעת מחיר (הם עובדים עם כמה חברות ביטוח, אז משתלם מאוד), תלחצו כאן – זה לא מחייב אתכם לדבר. שווה.