איך בוחרים ביטוח מטיילים ומה מיוחד בניו זילנד בנושא ביטוח

כמה וכמה טיולים מאחוריי ודבר מרכזי אחד לא ויתרתי מעולם - ביטוח טיולים / ביטוח נסיעות
זוהי לא כתבת פרסומת, למרות שאתן מילה זו או אחרת
זו קודם כל כתבה כדי ש:
1. תקחו בחשבון את העלויות (יש ששוכחים את זה בחישוב)
2. לא תחשבו לרגע לוותר על זה
3. לתת לכם מידע חשוב מה לבחון כשאתם בוחרים
4. להבהיר כמה נקודות במה כן מבוטחים בניו זילנד גם אם אין לכם ביטוח מטיילים
5. להמליץ

יללה מתחילים, אמן והכסף שתשקיעו בביטוח יתרם לחברת הביטוח ושחלילה לא תצטרכו. כאן המינוח "יהיה בסדר" לא בא בחשבון.

לאורך כל שנותיי וטיוליי עשיתי ביטוחים אצל חברות שונות, לרוב מה  שהכריע היה המחיר ו... השירות - תאמינו לי, אין לכם מושג כמה זה חשוב.
אני זוכרת שנקעתי את הרגל והמצב הסתבך עד שכמעט חשבו שאצטרך זריקות, שברתי את כסף הרגל, אפילו סתם שפעת טורדנית שלא רצתה לעבור, דלקת בדרכי הנשימה ועוד.
מ- 2012 שאני מנהלת את היוזמה שלי, שותפתי בהרבה מיקרים אישיים ומפאת שמירה על כבודם של המטיילים, אני ממענת מלשתף לעומק, רק אומר שהיו מיקרים שהיו קלים והיו מיקרים קיצוניים של פציעות קשות ואף מטיילים שאיבדו חייהם...

עם השנים, תחום ביטוח הטיולים והנסיעות גדל והתרחב - מה שתכל'ס פועל לטובתנו המטיילים.
אם בעבר הביטוח של הראל (all in one) היה מהמוכרים בשוק, היום - ביטוח של פניקס, מגדל, קופות החולים השונות, פספורטכראד, חברות האשראי,

מה לשים לב כשאתם בוחרים ביטוח?
1. מצב בריאותכם
אם אתם בעלי עניין בריאותי כזה או אחר שחברת הביטוח מבטחת אתכם ומה התוספת למחיר, או האם החריגו את זה מהביטוח, כלומר אתם לא מבוטחים בעניין (ואז אין ספק שזה לא מתאים לכם)
אני לא אוהבת להשתמש במינוח "סובלים".. לא כל מצב בריאותי זה סבל, לפעמים זו רק התעסקות שיש לקחת בחשבון. כן, צריך לשים לב גם לאסטמה.
2. הארכת זמן הביטוח
שאתם יכולים להאריך אותו בעודכם בחו"ל והאם יש גבול להארכה
3. אופי הטיול שלכם
שהביטוח שאתם בוחרים אכן מתאים לאופי הטיול שלכם - אקסטרים (הליכות יומיות לאו דווקא נחשבות אקסטרים), טיול ערים או קרחונים. שימו לב שיש חברות ביטוח שמוכנות להוסיף בזמן הטיול שלכם כמה ימים ספציפים לשדרוג לאקסטרים (פרטים בסוף הכתבה)
4. קבלת החזר 
תוך כמה זמן אתם מקבלים את ההחזר ומה/איך אתם נדרשים להציג זאת, למשל - ביטוח פספורטכארד הינה חברה שמטעינה כרטיס שאתם מקבלים ממנה. זה מאוד נוח, כי אתם לא מתעסקים בבקשה להחזר - אבל הביטוח שלהם גם הכי יקר.
אישית, אני העדפתי להשתמש בחברה שמסתפקת בסריקה ושליחה במייל של הקבלות ומוכנה להחזיר תוך מספר ימים תוך כדי הטיול ולא מחכה שאגיע לארץ. כדי לשלוח להם את הקבלות המקוריות.
5. קבלת שירות
שיש לכם שירות 7\24 הן של סוכן, חדר רופאים וחברת ביטוח. למה סוכן ? יש הבדל בין נציג שירות של חברת הביטוח עצמה לבין סוכן שילחם עבורכם במידת הצורך כשאתם בצד השני של העולם ...
6. השתתפות עצמית
אלו מהסעיפים הקטנים שלא מייחסים אליו חשיבות לעיתים. יש חברות שיש השתתפות של אחוזים על כל מקרה, או רק על טיפול ראשון ויש חברות שאין השתתפות עצמית בלבד. ברור שעדיף שאין השתתפות עצמית...
7. השכרת רכב
האם הביטוח כולל ביטול השתתפות עצמית בעת השכרת רכב ?  אם לא, הצעתי - ותרו על התוספת הזו מהארץ, ותוסיפו את זה בחברת ההשכרה (כמה שפחות ידיים בענייני ביטוח)
8. המשך טיפול
לעיתים סעיף זה מתפספס ... אם חלילה קורה משהו, האם יש ו/או מה כולל כיסוי המשך טיפול בארץ.

לקבלת הצעת מחיר מסוכן שהעניק לי יחס ושירות מעולה, ונתן לי לבחון לבד מה נכון עבורי .. לפני ובמהלך הטיול בד.אמריקה ב- 2017-18 ליחצו כאן

רגע... ליאת... כמה שאלות נוספות:
"שמעתי שניו זילנד מבטחת מטיילים, אז למה לעשות ביטוח ?"
לא אחת קיבלתי את השאלה הזו ... כמה הבהרות לגבי העניין
כן, אם חלילה יקרה משהו ותפנו לקבלת סיוע בבית חולים, הביקור שלכם יבדק על ידי גוף ממשלתי.
הגוף הזה יבחן אם התאונה קרתה שלא באשמתכם, למשל נפילה בהר תאונת דרכים, לא נהגתם שיכורים/נרדמתם כי חגגתם כל הלילה.
במיקרים שהארגון לא מבטח, לדוגמא מחלה או מצב חירומי שאינו תאונה, תאלצו אתם/משפחתיכם לשאת בכל ההוצאות
אם לא תהיה מבוטח אתה תיאלץ לשאת בכל ההוצאות. שוב, כל מקרה נבחן לגופו על ידי ארגון ה- ACC. יש מיקרים שכוסו (למשל סריקת MRI) ויש מיקרים שלא (מטייל שהצטרך תפרים).

אם אני מגיעה לכמה חודשים עם ויזת-עבודה תייר ואני מבוטחת על-ידי מקום העבודה, למה לעשות ביטוח ?
ראשית, חלק מתנאי ויזת העבודה-תייר הינה שיש ברשותכם ביטוח לכל תקופת השהייה (יש לעיתים מטיילים שנתבקשו להציג זאת בכניסה למדינה)
שנית, לא הגעתם לניו זילנד רק כדי לעבוד 🙂

שורה תחתונה יקיריי ויקירותיי, נראה לי שהבנתם - להגיע לניו זילנד בלי ביטוח רפואי יהיה חסר אחריות (רחמנות על המשפחה שלכם). ביטוח זה לא משהו שחוסכים עליו, גם אם הוא אחת ההוצאות עוד לפני שבכלל התחלתם את הטיול.

כדי להקל עליכם את החיפוש, סוכן מומלץ שעובד עם כמה חברות ביטוח ויכול להעניק לכם הצעת מחיר בהתאם לאופי הטיול שלכם, יציג עבורכם השוואה של כמה חברות ביטוח ואם תצטרכו יעזור לכם להחליט ליחצו כאן   (אתם כמובן מוזמנים גם לכתוב לי אם רוצים)