אההההה סמואה – חלק ראשון

לא אחת בכל ביקוריי בניו זילנד רציתי לבקר באחד האיים שמסביב ולו רק כדי לחוות משהו אחר, משהו שונה

בביקור הראשון השתעשעתי על איי קוק, כי הם נראים פסטוראלים בצורה משוגעת, אבל המחיר היה רחוק מלאפשר

בביקור/החיים בניו זילנד בפעם השנייה צף הרצון ואחסוך מכם למה הוא לא צלח

ומשום שאני מאמינה שחלומות נועדו להגשמה, אז כשחזרתי לניו זילנד בפעם השלישית (עזבו כמה פעמים כבר עשיתי את הטיסה מישראל חזרה) הלכתי עם החלום עד הסוף.

כיאה לתיירת דנדשה ואמונה שמלווה גם את היוזמה – ליצור לעצמי את הטיול שלי, התחלתי לחקור לקרוא, להתייעץ ועכשיו גם אתכם לשתף.

TALOFA !   תתקבלו בחיוך נרחב

הסמואה המערבית לא צריך ויזה, והרי שאתם מגיעים לזמן קצר (10 ימים זה אידיאל לדעתי. יותר מזה… רק למי שאוהב ממש לקחת את הזמן).
סמואה האמריקאית שמאוד (!) רציתי להגיע אליה, לאחר מחקר – ניתן להוציא ויזה אליה רק כאשר אתם בסמואה, הויזה לארה"ב לא רלוונטית והיא יקרה בטירוף – אז ויתרתי.

דבר ראשון – לא משנה מאיפה הגעתם, שימו בצד הכל. הגעתם למקום אחר, שונה לחלוטין ממה שהכרתם עד היום.

אני הייתי בסמואה באוקטובר, לכאורה כמעט מחוץ לעונה ולכן נהניתי מהעובדה שלא היו מלא תיירים – מה שאיפשר לי להכיר קצת יותר מקרוב מקומיים וקצת מטיילים אחרים.

אוהבים אותנו הישראלים. הם מאמינים שסמואה היא ישראל הקטנה. אל תנצלו את העובדה הזו, היו חביבים ותשאירו רושם טוב של אנשים פתוים וסבלניים.

 

סמואה מורכבת מ- 2 איים מרכזיים ו.. שונים האחד מהשני: אפולו וסוואי – עוברים במעבורת.
סמואה הרבה יותר מנופים, היא בעיקר תרבות וזמן אחר – שונה לחלוטין מניו זילנד או ממקומות אחרים שהייתי בהם, וכנראה שגם אתם תגלו זאת ועוד בשנייה שתנחתו באי.
הם לא פרימיטיביים, הם פשוט חיים בקצב אחר, מרגיש שהם לא כל כך רוצים שהקידמה תגיע אליה וטוב להם כפי ובמה שיש להם להציע.   תכירו – איילנד טיים.
אם תסתכלו על זאת ככה, אתם פשוט תהנו הרבה יותר מהחוויה.

כל פינה היא חוויה בפני עצמה. כל חוויה או אטרקציה שמוצעת באופן פרטי – תשלמו מחיר סימלי וזו עיקר פרנסתם, בעיקר בסוואי – שהאדמה בו שייכת למשפחות ולא למדינה.
אם עברתם בתאילנד, אז כאן לא תמצאו מסיבות לתוך הלילה אולי באפיה במועדונים שירגישו שעדיין תקועים במאה ה- 20 ולא תתמקחו על מחירים – גם בשוק.. תכלו לבקש הנחה עם חיוך, יש מצב שיעניקו לכם.

 

כדי לחוות לינה מקומית, ממליצה לישון ב- FALE.
במרבית המקומות הן מוקמות ממש על החוף. בהחלט פסטוראלי משהו . רחש הגלים המתנפצים אל החוף הוא דבר נפלא ומרגיע, לצד זאת – באזורים מסויימים, מצאתי את עצמי מתעוררת באמצע הלילה לשמע התנפצות מטורפת של הגלים אל החוף – בעיקר קרה בזמן הגאות. מתרגלים 🙂
רמת הפאלה שונה ממקום למקום, כך פעם מצאתי את עצמי ישנה לכאורה בבקתה, או בכמה בולי עץ שהזכירו סוכה עם ברזנצט עוטף מסביב – למנוע מהגשם לשטוף אותי ואת חפציי.

בפוסט הבא אפרט יותר על תכנון והמלצות לעניין הטיול בפועל

 

כסף:

בחלק מסוכנויות פלייט סנטר בניו זילנד ניתן להתארגן מראש על כסף סמואי, אבל במרבית המקומות באיים אין כספומטים. אז התארגנו באפייה על כמה שאתם צריכים כדי שלא תתקעו.

בחלק מהמקומות אין כספומטים.

מחיר לינה עלה ב- 2016 בין 60-85 טלה וכולל לרב ארוחת בוקר ולפעמים גם ארוחת ערב. תבררו לפני.

וגם אם לפעמים תרגישו שאין החזר מוחלט לכסף שלכם, לעומת מקומות אחרים שהמחיר יהיה זול לעומת הערך- שחררו, אתם  בלב הפסיפיק .. .

 

אוכל

יש שפע של אוכל. תשאירו את הראש פתוח ותנסו. כמה מהדברים המקומיים שבהחלט שווה לנסות

טארו- מאכל אדמה נראה כמו תפוח אדמה אבל תעם שונה מאוד. משתמשים בו בכל ארוחה כמו לחם, מבשלים אותו במדורה מתחת לאדמה- כבד לאללה אבל טעים במיוחד אם תטבלו בחלק הקוקוס המומלץ מטה…

עליי טארו בחלב קוקוס

לחם מקומי
סופרים ואוכל מערבי- יש סופרים והכל. אם מתחשק לכם לנשנש משהו מהבית זה נגיש מאוד.

שווקים – בהחלט ה- מקום לקנות פירות וירקות-

קוקוסים ואננסים – כיאה לכל אי…

דת– 

מדהים לראות את הכבוד שהם נותנים ליום ראשון. מלבד שהכל סגור (אם תהיו בעיר הגדולה, אולי תצליחו להנות מקפה איכותי איפשהו.. אבל רק אולי), מרביתם לבושים הכל לבן ואם אתם בעניין, לכו לכנסיה ביום ראשון. או אפילו תעברו בסביבה – תראו איזו שמחה והרגשה זה יעניק לכם.

לסיום, כמה דברים חשובים

  1. אל תשנו בשטח. מדובר על איזור טרופי, לכו תדעו מה יצוץ לכם ליד הראש בבוקר.
  2. אם מקומיים מציעים לכם לישון אצלם – אל תשלל, אבל היו זהירים (בעיקר אם מדובר באנשים בודדים או אם אתם מטיילים לבד) כי שמעתי כבר סיפורים, אם זו משפחה שמזמינה אתכם זו בהחלט יכולה להיות חוויה.
  3. שווה לעשות הקפה של האיים ורק מידי פעם להיכנס פנימה ולצאת.
  4. שאלתם אם כדאי לעשות הקפה של האיים או לחצות- ללא ספק הקפה. ככה גם האי בנוי ורב האטרקציות סובבות ים. במידה ויש משהו פנימה נכנסים ויוצאים.
  5. שמעתי על הקאווה זה תה ששותים כולם יחד. הבנתי שעדיף לא לשתות המון.
  6. כן, אפשר לשכור גם אופנוע, נראה לי פחות נוח – תלוי בגודל של התיק שלקחתם. לרוב גברים מסתדרים עם תיק קטן יותר מנשים..
  7. אפשר גם לגלוש שם, תבררו על זה.
  8. 8. מים- מומלץ מים מינרלים כי יש טיפוס במים.
  9. זה אזור טרופי, יש מצב שיירד גשם.. כיף להיכנס לים או מקסימום ניצלתם לעוד כמה שעות של מנוחה או להתערבב עם האנשים שמתארחים בסביבה.
  10. נשים – קחו איתכן שאל, עוזר להחליף בגדים בכל פינה או אחרי המקלחת (לעיתים הבגדים הנקיים יוכלו להירטב ..)

אה, ואחוז גדול מהם דוברי אנגלית מעולה – אז ממש קל וכיף לשבת לתקשר איתם.

 

שמחה ביותר שהחלטתם לטעום משהו ומיוחד בצד האחר של העולם.

בכתבה הבאה אפרט קצת יותר על תכנון הטיול, בכל מקרה אני מזכירה – צרו לעצמכם את הטיול שלכם J