מאגר הריצות המומלצות של טל (פוסט 2 בסדרה לרוץ את ניו זילנד)

 

בהמשך לפוסט הראשון בסדרה בו המליץ טל על איך לרוץ את ניו זילנד

משתף טל את הקוראים במאגר הריצות שעשה עם התייחסות לאורך, תוואי שטח ועוד

תרוצו בהנאה וחיזרו בביטחה

מאת: טל ססובר

עריכה: ליאת לביא – מייסדת היוזמה

 

בפוסט הראשון בסדרה הזמנתי אתכם לחוויה קצת אחרת

Avalanche Peak

הסברתי על היתרונות שב"לרוץ את ניו זילנד" ולצידם את הנקודות שיש להתייחס אליהם לפני שמחליטים לרוץ אותם

בפוסט זה אני מציג בפניכם כמה מהטרקים שאני רצתי וממליץ עליהם בחום ועוד כאלו המומלצים.
לנוחיותכם ציינתי גם דירוג קושי סובייקטיבי שלי בסולם של 1-10 (10 הכי קשה).

דרך אגב, אם תשאלו אותי איזה הייתי רץ שוב .. בחירתי תהיה ה- טונגרירו קרוסינג.
הא/ערות לרשימה מופיעות תחת הטבלה ו- ברור שאינכם חייבים להיצמד לרשימה הזו ואם יש לכם המלצות נוספות, מוזמנים לכתוב מתחת לפוסט (ריצה מופלאה וזהירה) :

אזור  שם המקום אורך תוואי שטח דירוג קושי (1-10) הערות
Auckland הגבעות הגעשיות של אוקלנד מגבעה לגבעה: עד שנמאס עירוני עם עליות 5 מומלץ לכל הפחות לרוץ לMt. Eden ולOne Tree Hill
Bay Of Islands Cape Brett* 16 ק"מ לכיוון נוח לריצה, 1500 מטר טיפוס מצטבר 8 אפשר גם לרוץ חזרה…
Coromandel Peninsula Hahi- Cathedral Cove 3 ק"מ ממרכז העיר שטוח עם מעט עליות 3
Tauranga Mount Maunganui 4 ק"מ לכיוון כ250 מטר טיפוס מצטבר 6
Rotorua מרכז העיר- בית הקפה על הגבעה 6 ק"מ לכיוון כ400 מטר טיפוס מצטבר 7 להתארגן עם חברים שיגיעו עם רכב לAorangi Peak Restaurant, לשתות בירה קרה ולחזור ברכב.
Taupo מרכז העיר- הוקה פולס- סכר 12 ק"מ לסכר

6 ק"מ להוקה

נוח ושטוח 4
Taupo ריצה על שפת האגם כמה שרוצים נוח ושטוח 4
Tongariro NP Tongariro Alpine Crossing* 20 ק"מ לכיוון הררי וקשוח 9 1300/900 מטר טיפוס, תלוי מאיפה מתחילים
Tararua NP Holdsworth – Jumbo Circuit 23 ק"מ לכיוון הררי וקשוח 9 כ1300 מטר טיפוס
Wellington מרתון 42.2 ק"מ, כמעט מעגלי עליות והרבה רוח. קטע לא קצר על חול. 10 מרכז העיר- דרומה לחוף הים- הסלע האדום, חזרה והמשך עד לשדה התעופה- טיפוס לגבעת אלברט- טיפוס להר ויקטריה
Picton תצפית על פיקטון 3 ק"מ לכיוון עלייה בסבבה 4 מתחילים מרחוב Newgate
Picton The Snout 12 ק"מ לכיוון שטוח עם מעט עליות 5
Nelson Sugar loaf 10 ק"מ לכיוון עלייה מתונה 6 להמשיך דרומה ברחוב טרפלגר. כ400 מטר טיפוס
Nelson Centre of New Zealand כמה מאות מטרים עלייה חדה אבל קצרה 4 אפשר להוסיף ריצה מהמלון לתחילת העליה. התוואי בעיר הוא שטוח
Nelson טיילת וחוף הים כמה שרוצים עירוני ושטוח 3
Kahurangi NP Lake Sylvester 7 ק"מ לכיוון עלייה מתונה 6
Arthur's Pass NP Avalanche Peak 2 ק"מ לכייון תוואי שטח קשה, עלייה חדה מאד 9 ממליץ לעלות בעליה הרגילה ולרדת מScott's track.  לא לרוץ בירידה!!!
Hokitika Lake Kaniere כמה שרוצים (עד 20 ק"מ) בוצי לפעמים אבל נוח ושטוח 5
Paparoa NP Punkaki river- Porarai river 18 ק"מ מעגלי שטוח בוצי ומלא שורשים 5
Fox Glacier Fox Glacier Viewpoint 7 ק"מ לכיוון טיפוס הדרגתי 6
Lake Hawea Breast hill 4 ק"מ לכיוון לנקודת השיא טיפוס קשוח 8 מומלץ לא לרוץ בירידה
Wanaka ריצה על שפת האגם כמה שרוצים שטוח ונוח 3
Wanaka Roy's Peak 8 ק"מ לכיוון טיפוס חד וארוך 9 כ1000 מטר טיפוס מצטבר
Wanaka Diamond Lake 7 ק"מ מעגלי טיפוס מתון ונוח 6 כ400 מטר טיפוס מצטבר
Wanaka Mount Iron 4.5 ק"מ מעגלי טיפוס קל 5 כ250 מטר טיפוס מצטבר
Mt. Aspiring NP East /West Matukituki Vally 10 ק"מ לכיוון שטוח ונוח 6
Queenstown Ben Lomond 9 ק"מ לכיוון עלייה מתונה, לקראת הסוף הזווית קשה יותר 9 כ1400 מטר
Queenstown Moke Lake Circuit 10 ק"מ מעגלי שטוח ונוח 5
Queenstown-Milford Routeburn Track * 32 ק"מ לכיוון עליות וירידות 9 כ1200 מטר
Fiordland NP Kepler Track* 60 ק"מ קשוח קשוח 10 בדצמבר יש תחרות הנקראת Kepler Challenge
Fiordland NP Kepler Track: Te Anau to Luxmore Hut 10 ק"מ לכיוון 5 ק"מ שטוחים ו5 ק"מ בטיפוס מתון 8 כ1000 מטר טיפוס מצטבר
Fiordland NP בין החניות של הקפלר 10 ק"מ לכיוון שטוח עם עליות מתונות 6
Lake Te Anau לאורך האגם כמה שרוצים שטוח 4
Lake Manapuri לאורך האגם כמה שרוצים שטוח 4
Fiordland NP Routeburn Track:
The Divide to Key Summit
4  ק"מ לכיוון עלייה מתונה 7 כ500 מטר טיפוס מצטבר
Fiordland NP The Divide to McKeller Saddle 10 ק"מ לכיוון עלייה מתונה, מישור ועלייה חדה 9 כ1300 מטר טיפוס מצטבר
Fiordland NP Lake Marian 2.5 ק"מ לכיוון עלייה מתונה וטכנית 7 כ300 מטר טיפוס
Dunedin Baldwin Street 300 מטר לכיוון עלייה חדה חדה חדה… 9 המטרה: לרוץ את הכל בלי לעצור. וזה קשה בזווית של 19 מעלות.
Dunedin Mt. Cargill 4 ק"מ לפסגה עלייה חדה בתוואי נוח 8 כ600 מטר טיפוס מצטבר
Mount Cook NP Hooker Vally 5 ק"מ לכיוון שטוח ונוח 6
Bank's Peninsula Mt. Herbert תלוי מאיזה כיוון מטפסים עלייה נוחה 6-8 טיפוס של כמה מאות מטרים. הכי קל לעלות מדרום.
Mid Canterbury Mt. Somers 5 ק"מ לכיוון (משרפלין פולס) עלייה ארוכה, קטעים חדים וטכניים 9 כ1300 מטר טיפוס מצטבר
Hakatere Mt. Potts כמה שרוצים, עד 5 ק"מ עלייה חדה וארוכה 9 כ2000 מטר טיפוס. מומלץ לעלות עד שנגמר הכוח ולהסתובב.
Christchurch לאורך מסילת הרכבת כמה שרוצים שטוח 4

!! הגדרת הקושי היא לפי ההגדרה שלי

* טרקים שלא רצתי, אבל אני מעריך שהם מתאימים לריצה.

** יש לקחת את המרחקים, תוואי השטח, דירוג הקושי והטיפוס המצטבר כאומדן בלבד.

*** ריצה היא ספורט מסוכן, והאחראיות הכוללת על הריצות שלכם היא שלכם בלבד.

Roy's Peak- Wanaka

לפני ריצה כדאי להכיר את גופכם ואולי להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום, חשוב להצטייד בהתאם, להבין שריצת שטח היא אינה ריצה רגילה ומזג האויר בניו זילנד בהחלט יכול להיות הפכפך וגורם מכריע בחווית הריצה
למען הסר ספק, הכותב ו/או מי מהאחראים לאתר אינו נושא באחראיות על כל נזק שיגרם למי מהקוראים (או לרכושם) או לכל נזק אחר אשר יגרם כתוצאה מריצות בהתאם לכתוב או שלא בהתאם לכתוב או לכל נזק אחר שיגרם בהקשר כלשהו למי מהקוראים בכל סיטואציה שהיא.

error: Content is protected !!