לרוץ את ניו זילנד – תרתי משמע (פוסט 1 בסדרה)

חוץ מהטבע המטורף של ניו זילנד, אחד הדברים המדהימים במדינה זו היא עד כמה הטבע הזה מונגש לכולם

בין אם אתם תרמילאים הרפתקאניים,

משפחות עם ילדים,

זוגות בירח דבש או פנסיונרים בטיול הזהב לגיל הזהב

המדינה הזו תמיד תמצא דרך להציע לכם לחלוק איתכם את הנופים שלה.

אם אתם נמנים בין אלו שמחפשים דרך חוויותית וכייפית, שונה ובעיקר מאתגרת לחוות את הטבע
טל – שותף ביוזמה מזמין אתכם ל"רוץ" אותה – תרתי משמע

 

מאת: טל ססובר – שותף ביוזמה באהבה
עריכה: ליאת לביא – מייסדת היוזמה

 

שלום שלום,

End of the run beer in Rotorua

שמי טל, ואני רץ למרחקים ארוכים כתחביב יומיומי. ב- 2015-2016 טיילתי והתאהבתי בניו זילנד כל כך מהר, שפשוט לא הצלחתי לחשוב איך אספיק לעשות חצי מהטרקים שאני רוצה ב- 3 חודשים

מהרגע שהחלטתי שאני רוצה לרוץ בניו זילנד, גיליתי עד כמה המדינה הזו מונגשת גם לרצים, וזה לא חשוב החיבור לטבע בזמן הריצה הוא כל כך מושלם, שקשה לתאר את זה. האפשרויות שלכם מגוונות מאד:

מריצות בעליות תלולות (יותר דומה לקפיצות במדרגות מאשר לריצה) ועד לריצה במישור על שפת הים.

ברמה הפרקטית: אפשר לעשות טרק של יומיים- שלושה בריצה של יום אחד.

דמיינו לכם ריצה לבקתה, הפסקה למים (ותמונות) וחזרה – בכמה שעות עשיתם טרק של יום. במקום להתארגן עם שק שינה, להנות מניחוחות הנעליים של המטיילים האחרים בבקתה בוסף של יום הליכה.. אתם מתארגנים עם כוס בירה קרה על חוף הים ונהנים מהאנדרופינים ששוטפים לכם את המוח אחרי ריצה.

אז מה בעצם צריך?

חוץ מכוח רצון כמובן, אני ממליץ על:

  • נעלי ריצה מיוחדות לריצות בהרים. למה אני מדגיש נעלי ריצה להרים, פשוט משום שהן מעט שונות מנעלי ריצה למישור: הסולייה שלהן משוננת יותר, והן חשובות בעיקר כדי למנוע החלקות (שימו לב שאתם קונים נעליים חסינות למים).
  • תיק ריצה קטן שיכלול: מצלמה, לחטיפי אנרגיה ושקית מים עם שלוקר (נוח וחוסך זמן בריצות ארוכות).

 

תשמחו לגלות שאם תחליטו לרוץ, אתם לא תהיו הראשונים (ובטוח לא האחרונים) שרצים את הטרקים של ניו זילנד: הספורט הזה מפותח מאד במדינה. המקומיים אפילו רצים בטרקים שנחשבים קשים להליכה.

איזה מסלולי ריצה יש ?

  • אפשר לחפש מסלולים באינטרנט
  • להיעזר במגזינים כמו Kiwi Trail Runner או Back , Country Runner ואפילו בWilderness (שהוא מכוון יותר להליכות ולא לריצות). את המגזינים תמצאו כמעט בכל ביקתה או בכל הוסטל בחינם, או שתרכשו אותם בכל סופרמרקט.
  • וכמובן – ההמלצות של המסלולים שאני עשיתי אותם אני מפרט בפוסט נפרד

כך או כך –
רגע לפני שאתם יוצאים לריצה, חשוב שתבינו שאתם צריכים להיות אחראיים על בחירת המסלול ולא "פשוט לצאת לריצה", אני ממליץ על מבחן שכיניתי בשם "מבחן אמא" – פשוט תשאלו את עצמכם: האם אמא שלי היתה ישנה בשקט לו ידעה איפה אתם רצים.

 

איפה רצים בניו זילנד ואיזו היערכות צריך לעשות?
כמו שכתבתי קודם לכן – רצים (כמעט) בכל מקום !

West Matukituki Vally

West Matukituki Vally

אפשר לרוץ בערים (תמיד יהיו מסלולי ריצה נוחים, כדי שלא תצטרכו לעצור לכבוד כל רמזור), אפשר לרוץ בהרים, אפשר לרוץ לאורך הנהרות ואפשר לרוץ על חוף הים.

ראשית, אתם צריכים להחליט הוא שאתם רוצים ואיפה.

לאחר מכן, במידה והחלטתם לצאת לריצה בשטח שאינו עירוני עליכם:
* לבדוק עם ה- DOC ("רשות הטבע והגנים" המקומי) את תוואי השטח, מזג האויר או אם השתנה משהו במסלול (כי לפעמים השטח יכול להיות מסוכן מדי לריצה בגלל סלעים, שורשים ועוד מיני סיבות שרק המקומיים יודעים ומתעדכנים עליהם)
* לוודא שאתם לוקחים מספיק מים
* שאתם בכושר מספיק טוב למסלול שאתם מתכננים לעשות
* מצויידים בהתאם
* להודיע למישהו לאן רצתם (כדי שאם יקרה משהו, יהיה מי שיחפש אתכם).

מבטיח לכם שתהנו מכל צעד בדרך לפסגה ותחושת הניצחון כשתביטו אחורה על הדרך שעשיתם, קדימה על האינסופי של ניו זילנד, הכתבה הזו היא בשבילכם.

בין אם אם אתם רוצים לרוץ אולטרה- מרתונים או רק 10 דקות ולנוח, כי במדינה הזו יש הכל. באמת לא חשוב מה תבחרו לרוץ, כי (שוב) המדינה הזו מציעה הכל ולכולם.

מה צריך לריצה של חצי שעה על חוף הים, לדוגמא? כלום! אפילו לפעמים הנעליים מיותרות 😉

הנוף המטורף המשתרע לפניכם, טיפת זיעה על המצח וחיוך ענק מאוזן לאוזן.

 

אם תרוצו, אין זו אגדה 🙂

 

 

error: Content is protected !!