טרקים אחים בפיורלנד – קפלר (פוסט שני בסדרה)

כחלק מהסדרה של האחים בפיורלנד

פוסט זה יעסוק בטרק הקפלר

הקושי

המפה

המלצות ומיני מטעמים

 

מאת: עומר מזרחי

 

סוג הטרק:

דלת הכניסה של הפיורדלנד מול העיניים

Great Walk מעגלי

רמת קושי:

בינוני-קשה (מאוד אישי…)

התחלה וסיום:

Kepler Car Park – מסלול מעגלי

 

הגעה:

  • נסיעה של 5-10 דקות מ-Te Anau הצמודה
  • ניתן לחנות את הרכב בחניון, או לקחת טרמפ – כל מי שיסע מטה אנאו לעיירה מאנאפורי יעבור בדרך בכביש המוביל לחניון הקפלר
  • ניתן להזמין הסעה קצרה ממרכז המבקרים של ה-DOC

 

ייחוד:

הקפלר הוא הטרק היחיד בפיורדלנד שכולל יום שלם של הליכה בפסגות ההרים.
אחרי שביום הראשון רק עליתם, היום השני ייקח אתכם כמעט לכל אורכו על הפסגות הגבוהות והמשוננות, ויציג לכם את כל ההרים, האגמים, הפסגות המושלגות, והיערות שמסביב.
פתאום המפה של פיורדלנד מתממשת לכם אל מול העיניים.

הקפלר אמנם לא טרק קל להליכה, ולא מומלץ לעשות אותו רק בקמפינג (אתרי הקמפינג ממוקמים גרוע – פירוט בהמשך), מזג האוויר די הפכפך, אבל הוא שווה את זה.

 

אופציות טיול:

  • פורמט מלא – 4 ימים בסיבוב מעגלי, שינה בכל שלוש הבקתות (Luxmore -> Iris Burn – > Moturau). חווים את כל הטרק, יש מספיק זמן למסלולי צד ולכלל הנופים שהטרק מציג – מהפסגות המרשימות, מערות הגיר ועד לביצות והאגמים.
  • שלושה ימים – מטרת היום הרביעי, שעובר בעיקר ביער בלי נוף מרשים, היא לסיים את המסלול המעגלי ולחזור לחניה. לכן יש אפשרות להאריך במעט את היום השלישי (שמתחיל ב-Iris Burn). ולהגיע ל-Rainbow Reach. משם ניתן לקחת הסעה ב-10$ (נכון ל-2014) חזרה לחניון ההתחלה. שימו לב – יש לתאם את ההסעה מראש דרך ה-DOC. באופציה זו יש להזמין את שתי הבקתות הראשונות (Luxmore -> Iris burn) ואת ההסעה.
  • יומיים קשים – לטעום חלק מהקפלר באופן מאתגר – הליכה מהחניון, לינה בבקתה הראשונה (Luxmore). ביום השני קמים ועושים את ההליכה עד ל-forest Burn Shelter וחזרה עד לחניון (בלי לפספס את פסגת Luxmore!). קחו בחשבון שהיום השני הוא יום ארוך (יותר מ-20 ק"מ) ולכן צריך להיערך אליו בהתאם ולקום מוקדם. בפורמט הזה תוכלו לחוות את התחושה של יום הפסגות מבלי לעשות את כולו.
  • יומיים קלים – אותו עקרון – לינה בבקתה הראשונה, וביום השני הליכה עד לפסגת Luxmore וחזרה. הפסגה הזאת היא אחת מנקודות הנוף המרהיבה ביותר בטרק כולו, ככה שגם אם הספקתם להגיע רק עד כאן – לא תצטערו מהנוף המרשים שתראו!
  • טרק יום – מהחניון ועד לפסגת Luxmore וחזרה. מדובר ביום קשה של 30 ק"מ אבל אם אתם רוצים לראות את הנוף המדהים מהאופציה הקודמת ולא לשלם על לינה – זאת הדרך!
  • מוזמנים להציץ במפת הטרק ולבנות לכם מסלול משל עצמכם לפי הצרכים, הכושר, הרצון והזמן שלכם! פשוט תסתכלו על המרחקים ותראו איפה נמצאות בקתות/אתרי קמפינג, ותוכלו לבנות לכם משהו ייחודי משל עצמכם!

מפת הטרק, מתוך אתר ה- DOC

טיפים לטרק:

  1. כמעט תמיד מומלץ לעשות את המסלול לפי הכיוון שה-DOC מציעים – זה פשוט נעשה לאחר חישוב של אורך העליות ותלילותן מכל כיוון טיול במטרה להקל על המטייל.

    יום שלם בפסגות

    בקפלר זה נכון על אחת כמה וכמה – בסוף היום השני ישנה ירידה מאוד מאוד תלולה מאחת הפסגות הכי גבוהות בטרק ועד לעמק בגובה הקרקע. כשהופכים את הכיוון, הירידה הזאת נהיית עליה מאוד קשה ואינטנסיבית, ואם עושים בכיוון המוצע – העליה נפרסת על פני יומיים באופן נוח.

  2. בסוף היום הראשון, אם יש לכם מזג אוויר טוב – תשאירו את התיקים בבקתה ותטפסו על פסגת Luxmore. זו נקודה מרהיבה, ואף פעם אי אפשר לדעת איך מזג האוויר יהיה למחרת – ולכן שווה לעשות את העוד שעה הליכה הזאת ולא לפספס את הנוף!
  3. בלילה באתר הקמפינג והבקתות של Iris Burn אפשר לראות קיווים! תורידו אפליקציה של פנס אדום (הקיווים לא רואים אדום ולכן לא יזהו שאתם מתקרבים אליהם), תלכו בשקט בשקט לכיוון הצווחות של הקיווים ואולי תהיו מספיק ברי מזל!
  4. אם אתם מתכננים לעשות את הטרק בקמפינג – תישנו בכל זאת בבקתה הראשונה במקום באתר הקמפינג הראשון. אתר הקמפינג הראשון מאוד מאוד רחוק מהשני, ויוצר יום ראשון קצרצר (שעתיים) ויום שני ארוך (כמעט 12 שעות) ברמת קושי מאוד קשה (כל העליות באותו היום). במקום זאת, מומלץ לישון בבקתת לאקסמור בלילה הראשון אחרי העליה הראשונה הגדולה, ולאחר מכן לישון באתרי הקמפינג בשאר הטרק.
  5. בגלל הגובה הרב של הטרק מזג האוויר בפסגות יכול להיות מאוד קיצוני – גשמים כבדים יהפכו את השבילים לחלקלקים, האיזור ידוע ברוחות כבדות, וכשהטמ"פ נמוכות – שלג עלול לכסות את הפסגות – גם בשיא הקיץ! – ולהעלים את השביל לגמרי. על כן אם התחזית גרועה, אם הריינג'רים לא ממליצים, או אם תחושת הבטן שלכם אומרת אחרת – אל תקחו את הסיכון !

 

טיפ לסיום:

צאו וטיילו
תזכרו – לא חייבים לעשות את כל הטרקים, לא חייבים לעשות כל טרק באורך מלא, והעיקר שתוכלו לבחור את מה שמתאים לכם לטיול ולטעום מהנופים היפים ביותר בניו זילנד !

ועוד מילה מליאת – 

ביננו, כשתהיו שם… תבינו – שלא משנה איזה טרק תעשו בדרומי, תמיד יהיה עוד מה לראות, תמיד יהיה מה לעשות – זה לא נגמר ..
כמות הטרקים וההליכות בניו זילנד מתעדכנת כל שנה (נוספים עוד ועוד 🙂 )
תאמינו לי – אתם תהנו בכל מקרה, כי מה שעושה את הטיול, זה לא רק הנופים שרואים, אלא האנשים שתאפשרו לעצמכם להכיר

 

השאר תגובה